Pred časom vyšiel zaujímavý článok, ktorý sa zaoberal presne touto otázkou.  Jeho záverom okrem iného bolo, že SEO a design webu spolu úzko súvisia.

Vytváranie webovej stránky je ako nachádzanie rovnováhy.

Nemôžete sa sústrediť len design vašej stránky alebo sa len zamerať na jej optimalizáciu pre vyhľadávače.

Potrebujete pracovať s niekým, kto chápe dôležitosť oboch a buduje oba aspekty súčasne.

S niekým, kto pri návrhu vzhľadu vašej stránky taktiež zvažuje všetky dopady na SEO.

Celý článok: https://yeah-local.com/wondering-how-to-make-your-web-design-and-seo-work-together-read-this/

SEO je pre web dôležitá, ale netreba to preháňať. Jedným z príkladov preháňania môže byť snaha dosiahnuť za každú cenu skóre 100 v Google Speed teste.  Dôležitá je rýchlosť načítania stránky :). Takže napríklad, keď sa mi dostane do rúk nie lacná SEO analýza webu a jedným z bodov na zlepšenie je dosiahnutie čo najlepšieho Google Speed Score bez toho, že by vôbec skontrolovali, aký je výsledok v PingDom Tool, pomyslím si, že používajú pre každého klienta univerzálnu šablónu, ktorú vytvorili z množstva článkov na túto tému na nete.  Samozrejme, výsledky môžu pomôcť, ale všetko treba s mierou.

Design je pre web dôležitý, ale opäť to netreba preháňať. Samozrejme, firmy, čo sa živia grafickými návrhmi, budú tvrdiť opak, ale v dobe Envata (Themeforestu) už má klient viac možností.  Webové šablóny skracujú čas prípravy webu, môžete si web odskúšať dopredu na rôznych zariadeniach. Veľakrát existuje okrem HTML verzie priamo verzia napr. pre WordPress. Niektoré šablóny sú ľahko upraviteľné, keď viete ako, zmeníte takmer čokoľvek.

Základnou otázkou pre vytvorením webu by mala byť otázka, aký je cieľ webu? 

Má priviesť nových zákazníkov, upevniť dôveru existujúcich alebo byť čisto len vymakanou prezentáciou a vyhľadávanie v googli neriešiť? Toto je alfa a omega.  Klient si vyberie jednostránkový web skoro len so samými obrázkami a súčasne chce byť na prvej strane výsledkov.  Ak si nedá povedať, odporučíme mu niekoho iného. Za každú cenu weby nerobíme.

Aby som nepísala len všeobecne. Pred pár rokmi, keď som ešte pracovala pre inú spoločnosť, čo robí weby, prišiel klient s veľmi pokrokovým, unikátnym designom. Na SK nič také nebolo. Bohužiaľ to bol design absolútne nevhodný pre realitnú kanceláriu z pohľadu SEO. Vtedy sa spoločným úsilím podarilo klienta presvedčiť, že nami ponúkané osvedčené riešenie je vhodnejšie, len sa využijú grafické prvky z pôvodného designu. Jednoducho tá spoločnosť nechcela urobiť web, o ktorom vedeli, že by klienta z dlhodobého hľadiska poškodil. Úvodka vyzerala rovnako, ale zvyšok bol urobený správne tak, ako mal byť. Klient sa s tým so škrípaním zubov zmieril.

Nedávno som niečo hľadala v googli a narazila vo výsledkoch na tento web. Tak som klikla na odkaz a výsledkom bola  hláška: page-not-found-component works!  (aspoň že to nie je čistá 404)  Keďže viem, že takéto chyby pôvodní autori webu nerobia, tak som si tú realitku ťukla priamo a ejhľa, majú nový web, takže zmenili dodávateľa. Ten pravdepodobne vôbec neriešil dovtedy zaindexované odkazy v googli, len navrhol krásny design a spracoval ho vlastným systémom (nevhodným pre SEO, stačí si pozrieť zdrojový kód). Ak realitka používa iné zdroje na získanie zákazníkov, tak je to v pohode, ale čo si pamätám, tak majiteľ toto pôvodne dosť riešil. Teraz tipujem, že sa za rok spamätá a bude sa chytať za hlavu, pretože žiadnu SEO nemá. Jednoducho si zmenou dodávateľa webu zabil SEO a na súčasnom webe žiadne oživovanie nepomôže.

Weby na WordPresse robíme klientom práve preto, že  má google WP weby rád a tvorba url adries vo WP je jedna z jeho veľkých výhod. K tomu potrebujete SEO plugin (áno, takmer všetci používajú Yoasta, ale sú dva ďalšie veľmi dobré a hlavne jednoduchšie). Pomocou nich môžete ovplyvniť to, na čo máte dosah v rámci obsahu.  Ako ďalšie by ste mali mať tému, ktorá rieši tie “drobnosti” pre SEO, na ktoré nemáte vplyv, ale ktoré sa prejavia vo výsledkoch vyhľadávania (označuje sa to Code built with SEO – Search Engine Optimization – best practice in mind – či to tak naozaj je, poznáte ľahko na breadcrumbs – mininavigácii).   Pre špecializované riešenie (napríklad pre realitné kancelárie) by ste mali použiť plugin, ktorý toto rieši špeciálne pre realitky t.j. jeho výstup používa štruktúru priamo pre RK.  No a keď toto všetko máte a viete správne použiť, môžete riešiť design.

Nie je šablóna ako šablóna, to už som asi spomínala. A vyberať šablónu podľa dema, kde sú tie najúžasnejšie obrázky (použijete vlastné a výsledok nie je to, čo ste chceli) a všetky texty tej správnej dĺžky (v reále to zmeníte a rozsype sa to) tiež nie je to naj.  Dôležitá otázka v tejto fáze je: koľko vlastne budem mať času na web? Ak ho mať nebudem (chcem riešiť vlastný biznis, ktorému rozumiem), mám dosť zdrojov na to, aby som zaplatil niekoho, kto to spraví za mňa? Keď tie zdroje nemám, nájdem niekoho v rodine, kto to bude robiť zadarmo? Som schopný zaplatiť za zaškolenie, alebo to všetko bude dotyčná obeť riešiť metódou pokus omyl?  Keď si toto neujasníte ako prvé, skončíte s tým, že budete mať web zameraný na blogy, ale tie nebude mať kto písať. Alebo si nevhodne veľkými obrázkami tak spomalíte stránku, že ju na mobile každý zavrie. Alebo vaše stránky budú úplne nezaujímavé, pretože neviete plne využiť to, čo vaša téma ponúka (pri tomto mám na mysli Visual Builder).  Viem na túto tému hovoriť hodiny, preto väčšinou upozorním, že ma treba zastaviť, keď sa príliš rozbehnem 🙂

Takže majte krásne weby, ale nech sú aj funkčné, pretože vzhľad nie je všetko. A keď budete nový web odkladať kvôli vzhľadu, možno ho nikdy nespustíte.  My sa z toho dôvodu špecializujeme na Imprezu a  pre realitné kancelárie na WPCasu.  Dokonca pre náročnejších klientov vieme tieto dve riešenia skombinovať. Každý klient je individuálny, preto je každé riešenie individuálne, hoci základ zostáva rovnaký.  A je rozdiel, či ide o nový web alebo náhradu či kombináciu so starým.

Tým sa znova dostávame k otázke z úvodu: Aký má byť cieľ webu?

Menu